Daiginti grikučiai. Nuo A iki Ž.

Sveikučiai, draugučiai, šiandien apie grikučius iš Aušros lūpų.

Kas yra Aušra? Mitybos entuziastė, draugė, praktikė, nuostabi dviejų vaikučių mama.

Aušra turi praktinę patirtį veganinėje, vegetarinėje mityboje, o mes kartu nuolat domimės, gaminam, dalyvaujame paskaitose, konferencijose, seminaruose apie sveiką mitybą. O, kai susitinkame…. kad ir apie ką bekalbėtume, pokalbis pakrypsta maisto tematika. Ieškokite bendraminčių – tai yra nuostabu!

Taigi šiandien vėl apie daiginimą iš Aušros patirties ir žinių:

“Žinau, žinau, kad žodis „daiginimas“ daugumai asocijuojasi su šiltnamiu virtuvėje ir priverčia suraukti kaktą. Iš tiesų, daiginimas reikalauja šiek tiek žinių ir dar šiek tiek pastangų, bet tik ne GRIKIAI!!! Prieš atskleidžiant daiginimo A B C, noriu pasidalinti kuo tie grikiai tokie ypatingi. Tik, kad būtų aiškiau pasitiklinam, kad rašau ne apie rudus, kepintus, o apie baltus, termiškai neapdorotus grikius.

Visų pirma, kodėl daiginti? Daiginant grūdus, sėklas ar riešutus, jie pažadinami ir tampa gyvi. Tai reiškia, kad juose yra sukaupiama visa energija ir jėga, skirta atlikti savo biologinę funkciją – užauginti gyvybę, ir pratęsti savo egzistavimą. Daiginant, šiuo atveju grikius, jie prisipildo gyvais fermentais (enzimais), o juose esančios maistinės medžiagos padaugėja kone dešimteriopai. Ar tai ne tikra energijos ir vitaminų bomba?!

Nors grikiai dažnai priskiriami grūdinei kultūrai, biologoškai jie artimesni sėkloms, nes neturi gliuteno ir turi daug baltymų. Daigintuose grikiuose esantys baltymai vertingumu prilyginami gyvulinės kilmės baltymams ir yra organizmo lengvai virškinami bei pasisavinami. Tai labai svarbu ne tik sportuojantiems, bet ir diabetikams, siekiantiems sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje.

Daiginti grikiai puikiai valo žarnyną ir šarmina organizmą. Tai idealus maistas turintiems problemų su kraujotaka (aterosklerozė, venų varikozė ir kt.). Visa paslaptis – organinis junginys – rutinas, kurio gausu grikiuose ir kuris žinomas kaip galingas kapiliarų sienelių stiprintojas. Tuo pačiu grikiai mažina kraujo spaudimą.

Šis superfoodas – puikus lecitino šaltinis, kuris sureguliuoja cholesterolį, nes būtent lecitinas sugeria blogąjį cholesterolį ir neleidžia mūsų organizmui jo pasisavinti. Lecitinas neutralizuoja toksinus ir valo limfinę sistemą, taip palengvindamas kepenų darbą. Be to, daiginti grikiai – smegenų maistas, nes 28 procentus sudaro lecitinas. Tyrimai įrodė, kad sistemingai naudojant lecitino turinčius produktus sumažėja depresija, protinis nuovargis, o galva tampa šviesenė.

Grikiuose gausu geležies, kuris būtinas sveikam kraujui palaikyti. O didelis boro ir kalcio kiekis užtikrina stiprius kaulus. Daiginti grikiai, gali pasigirti dideliu B grupės vitaminų, o taip pat magnio, mangano ir seleno kiekiu.

Kaip sudaiginti tuos stebuklinguosius grikius?

Užmerkite baltus grikius dubenyje vandens ir palaikykite iki 30min.

12895323_10156868603800647_588812618_n-2

Po to juos perpilkite į koštuvą, praplaukite po tekančiu vandeniu ir įdėję į dubenį ar lėkštę palikite nuvarvėti.

12894339_10156868574005647_1418868277_o-1024x576

Taip grikiai turėtų stovėti apie ~8val. ir jei yra galimybė – retkarčiais pamaišomi šukštu. Po 8val, arba kai matome, kad grikiai sausi ir dar iki galo nesudygę – juos reiktų vėl praplauti po po tekančiu vandeniu.

12380454_10156868574740647_1039433323_n

SVARBU: patys naudingiausi yra neperdygę, t.y “uodegėlės” iki pačio grūdo dydžio

Todėl, jei matome, kad grikiai jau prasikalė ir turime tokį kiekį, kurio nesuvalgysime iš karto, dedame grikius į šaldytuvą – taip bus pristabdytas dygimas.

Geriausiai šią “ceremoniją” atlikti vakare ir palikti grikius stovėti per naktį. Ryte procesas jau bus prasidėjęs ir nors matysite dar tik besikalančius daigelius, drąsiai galite naudoti juos pusryčiams.

Kur pirkti baltų grikių?

Pabandymui galite nusipirkti mažesnį kiekį prekybos centruose, tikrai mačiau Norfoje, o jei patiks ir procesas neišgąsdino, tada didesnius kiekius pirkti rekomenduoju pas Edvinas Zubrys (facebook, Kaunas), arba pas Pranciškų – aleksoto malūninką Kaune, bet gan lengvai turėtumėte rasti visuose eko ar sveiko maisto parduotuvėse.

Daigintų grikių šokoladinė košytė

12874290_10156868576665647_1692379761_o-1024x576

Stiklinė daigintų grikių (ar daugiau), obuolys ar kriaušė (suteiks gaivumo), 3-5 datulės, 1 kupinas šaukštelis kerobo (arba kakavos), vandens arba augalinio pienuko. Jei norite mėgautis košytės variantu – skysčio pilkite mažiau, o jei norite on the go varianto – daugiau.

Rekomenduoju ryte – tai ilgam užtikrins sotumo jausmą.

Daiginti grikiai gali būti naudojami tiesiog kaip baltymų šaltinis, kaskart darantis glotnutį, ar tai būtų saldus, ar žaliasis, su uogomis. Taip pat galite gausiai pabarstyti salotas.

Ala granola variantas

Daigintus grikius sumaišyti su įvairiomis uogomis, džiovintais ar šviežiais vaisiais, pagardinti cinamonu, medumi, klevų arba agavų sirupu. Galima susidžiovinti padygusius grikius (su atidarytomis orkaitės durelėmis nustačius minimalią temperatūrą, vintiliatoriaus rėžimu, užtenka vos kelių valandų). Tik būtinai gerai sukramtykite!

 

12721940_10156868625910647_1679762674_n

Nesudygusius grikius galite lengvai sublenderiuoti į miltus ir naudoti įvairiuose kepiniuose, kai pavyzdžiui norite sveikuoliškų be gliuteno blynų. Jei skonis labai netiks liežvio receptoriams, galite pamaišyti su įprastai naudojamais miltais. Svarbu Jūs vistiek turėsite miltus su naudingomis savybėmis!

 

Taigi mėginkite naujoves, daiginkite, skanaukite, ragaukite ir būkite sveikesni!”

Aleliuja, einam užsimerkti grikių!

_MG_5779

 

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar