0
Jogos studija Kaune

Emocijos, jų valdymas ir atpažinimas

Ar galite atpažinti šio momento emociją ir ją įvardyti?

Vis dažniau girdime apie emocijų svarbą mūsų gyvenime, apie jausmų pažinimą, emocinį intelektą.  Tačiau dar labai daug žmonių negeba įvardinti ir atpažinti emocijų kurias patiria. Nesvarbu ar žmogus gali pasakyti, ką jis jaučia, bet pačios emocijos labai svarbios žmogaus gyvenime. Jos paliečia daugelį žmogaus gyvenimo aspektų: mintis, jausmus ir veiksmus. Tai įtakoją tiek sąmoningą, tiek nesąmoningą žmogaus elgseną, žmogaus gyvenimo kokybę.

Dėmesį kreipiant į emocinį patyrimą, pats žmogus pradeda geriau suprasti save ir kitus. Pastebėdami, įvardindami, būdami empatiški kuriame darnius santykius, tiek su savimi, tiek su kitais. Kartais žmonės gali nuneigti, iškreipti, vengti ar ignoruoti emocijas. Iš to neretai kyla ne tik santykio su savimi, bet ir kitais problemos.

Joga ir emocijos

Stresinių situacijų nuolat pasitaiko, o kai kurių žmonių gyvenime stresas yra nuolatinis palydovas. Daugelis žmonių geba atpažinti pirmuosius streso požymius, bet ar sugebame jų paisyti? Sutrikusi skrandžio veikla, galvos  ar nugaros skausmas, neretai būna nevaldomų emocijų pasekmė. Reikia sugebėti pastebėti ir atsitraukti, leisti sau pailsėti, jog ilgainiui nesukeltume neigiamų fizinių padarinių.

Jei jūsų laukia nelengvas išbandymas, ir nuolat apie tai galvojate, kartojate sau jog nepavyks, ilgainiui sukursite baimės, nepasitikėjimo, atmetimo, susierzinimo ar kitas neigiamas būsenas, kurios vis sunkiau taps kontroliuojamos. Tuo pačiu ir išbandymas taps sunkiai įveikiamas. Taip pat veikia ir teigiama nuostata, jei vizualizuosite gerus rezultatus, galvosite teigiamas mintis, neįsivelsite į abejones priartėjus lemtingai dienai jau būsite pasiruošę ir padarysite tai ką galite geriausiai.

Norint pažinti save, reiškia išmokti stebėti kylančias emocijas, kūno duodamus signalus. Vieni tai geba geriau kitiems sekasi sudėtingiau, tačiau tiek vieni tiek kiti gali tapti emociškai „lankstesni“. Emocinis intelektas yra lavinamas, skirkite tam laiko.

Išbandykite šiuos pratimus:

  1. Kontroliuokite savo vidinę kalbą.

Vidutiniškai žmogui per dieną kyla 50 000 minčių. Egzistuoja stiprus ryšys tarp to ką galvojate, ir to, kaip jaučiatės fiziškai ir emociškai. Didžiausią įtaką daro tos mintys, kai jūs tiesiogine prasme kalbatės su savimi.  Tad nuo šiol stebėkite šį monologą, stenkitės kalbėti pozityviai, padrąsinti save, nepravardžiuokite savęs, o pripažinkite klydę.

  1. Kasdien skirkite laiko problemoms spręsti.

Atidėliodami, hiperbolizuodami esamas problemas apsikrauname neigiamomis emocijomis ir „nešiojamės“ jas ilgą laiką. Tad skirkite kiekvieną dieną bent po 15 min. išspręsti esamoms problemoms, atsitraukite nuo kompiuterio, telefono, TV ir ramiai apmąstykite. Užsirašykite galimus sprendimus, o priimtus sprendimus vykdykite neatidėliodami.

  1. Kokybiškas taisyklingas kvėpavimas.

Jūsų smegenims sunaudoja 20 proc. viso kūnui tenkančio deguonies. Deguonis reikalinga ir tokioms sudėtingoms funkcijoms kaip mąstymas ar nuotaikos valdymas. Organizmas deguonį skiria pagrindinėms funkcijoms ir tik tuomet sudėtingosioms. Atsižvelgiant į tai kad nuo 35m. plaučių tūris kasmet mažėja, dėl paviršutiniško netaisyklingo kvėpavimo, deguonies kiekis mąstymui pamečiui irgi mažėja.  Tad siekdami aštraus mąstymo ir geros nuotaikos, išmokite kvėpuoti taisyklingai, stebėkite savo kvėpavimą visos dienos eigoje.

Galite skirti 15-20min. kiekvieną ryta atlikti kvėpavimo pratimus.

Kvėpavimo pasimokyti galite čia:

https://youtu.be/gECR9yXimAQ

Mintimis dalinosi Danutė Žulienė.

Joga ir emocijos