Ką reiškia subalansuota mityba, kokia ji galėtų būti?

Dažnai iškyla klausimas, tai ką valgyti, kad ta mityba būtų subalansuota ir kad nuolat jaustumėmės energingi, žvalūs ir nesuglebę?

Vengiu vieno atsakymo, nes tokio tiesiog nėra. Mityba yra toks platus ir subtilus dalykas, kad čia kiekvienas atvejis ir kiekvienas žmogus yra tarsi naujas pasaulis, naujas variantas, naujas patarimų rinkinys.

Į mitybą reikia kreipti dėmesį, bet nepamiršti ir to, kad labai daug kas slypi bendroje Jūsų būklėje, t.y. kas dedasi Jūsų galvoje. Valgydami net ir patį sveikiausią, kokybiškiausią maistą ir jaučiant didelį stresą ar liūdesį – nesitikėkite stebuklingų rezultatų ar geros savijautos iš maisto.

Labai daug priklauso nuo  visumos, iš ko ir susideda sveika gyvensena, sveikas požiūris, na, žodžiu, balansas.

Anksčiau ir pati buvau kategoriška, linkusi į kraštutinumus, bet laikas parodė, kad tai prie gero nepriveda ir neteikia tiek sveikatos ir džiaugsmo, kiek balansas, kuris leidžia pasimėgauti skirtingomis maisto produktų grupėmis, nevaržo ir leidžia mintimis būti ne tik tame “griežtame” plane, kurį patys sau susikuriame. Atradusi Mitybos Jogą pradėjau dar kitaip galvoti apie maistą iš kitos pusės – kaip apie procesą, kuris iš esmės gali keisti gyvenimą 🙂

[blockquote text=”Prireikė nemažai laiko, kol supratau, kad mityba nėra tik vienintelis kelias į sveiką kūną, sielą ir t.t. Mityba svarbi, bet ji įeina į VISUMĄ, tačiau nėra viena pati galinga sutvarkyti visas problemas.” text_color=”” width=”” line_height=”undefined” background_color=”” border_color=”” show_quote_icon=”no” quote_icon_color=””]

Taigi, nepaisant to, kad šiandien pakalbėsime apie mitybą dienos bėgyje, kokia ji turėtų būti, kviečiu ateityje Jus pažvelgti giliau į supančią svorio, odos, virškinimo ar kitą problemą – ne tik per maistą. Viena mėgstamiausių knygų apie kūno siunčiamus signalus yra “TAVO KŪNAS SAKO: „Mylėk save!” ir štai čia paspaudę Jūs galite rasti PDF versiją, nes kiek žinau, prekyboje nebėra.

Taigi, pakabėsime apie subalansuotą mitybą. Pirmiausia reiktų atkreipti dėmesį ką valgote ir kada. Kiekvienam tinkamas skirtingas maistas ir skirtingas režimas, vien jau dėl to, kad gyvename ne tik skirtinguose kūnuose, bet ir planuose, režimuose ir t.t. Aš visada rekomenduoju įjungti savistabą ir stebėti savijautą pavalgius vieną ar kitą maisto patiekalą ar produktą. Taip greičiausiai galima atpažinti, kas Jums tinka, kas ne. Žodis “kada” valgote yra svarbus, nes vis tik kaip ir gamtoje yra cikliškumas, tvarka, taip ir pas mus – turi būti tvarka. Negalime valgyti pusryčių, o paskui tik prieš einant miegoti – na, taip, teoriškai galime, bet toks maitinimasis gali išbalansuoti organizmą ir jis tiesiog pradės negaluoti.

Kaip galėtų atrodyti subalanuotos mitybos diena

 

Pusryčiams


rinkitės tai, nuo ko jaučiatės geriausiai priklausomai, ką ketinate veikti pirmąją dienos dalį (jei keliaujate į darbą, galite rinktis sudėtinguosius angliavandenius, kurie užtikrins sotumo jausmą: sorų, pilno grūdo avižų, bolivinės balandos, perlinių kruopų, grikių arba pilno grūdo bemielė duona. Būtina nepervirti kruopų ir pasirinkti tinkamą kiekį. Jei ketinate sportuoti anksti ryte ir tai yra lengva mankšta – galite sportuoti tuščiu skrandžiu, tačiau jei tai didelio intensyvumo užsiėmimas – būtinai suvalgykite bent jau bananą ar kitą greitai virškinamą produktą, kuris suteiks Jums energijos).

 

Priešpiečiams

puikiai tinka vaisiai, uogos, kokteilis (nepersistengti su kiekiu, užtenka vieno vaisiaus ar saujos uogų, o jei geriate kokteilį turėtų dominuoti žalėsiai)

 

Pietums

būtina valgyti daržovių (bent 200 g, o jei tai vandeningos daržovės tai gali sverti iki 500g), sudėtinių angliavandenių (jei būsite aktyvus antroje dienos pusėje) ir baltymų. Taigi šalia daržovių galite rinktis lęšius, avinžirnius,pupas, pilno grūdo makaronus, ruduosius ryžius ir pan. Čia galite vartoti gyvūlinės kilmės baltymus, jei esate visavalgis.

 

Pavakariams

tinka saujelė mirkytų riešutų ar/ir sėklų. Galima rinktis daržoves, užtepėlę, nedidelį gabalėlį sūrio ar stiklinę kefyro.

 

 

Vakarienės

lėkštėje turėtų dominuoti daržovės ir baltyminis produktas. Vėl apie 200 g daržovių ir pasirinktas baltymas (ankštiniai, tofu, žuvis, mėsa, kiaušiniai, varškė).

Mano asmeninės subalansuotos mitybos rekomendacijos, ką visiems patarčiau įtraukti į mitybos racioną, ypač šaltuoju sezonu:

 

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar