Ką geriausia gyvenime planuoti? Ko galima pasiekti su maisto planuote?

Labas! Šiandien aš tavęs noriu paklausti: ką geriausia gyvenime planuoti ?

 

10643429_10206294723030103_1420907798_n

Atostogas? Karjerą? Finansus? Vasaros ir Žiemos kolekcijas spintoje? Kiti dar labai planuoja kada pastos arba kada geriausia sodinti bulbes. Bet aš jums pasakysiu, kad geriausia yra planuoti savo sveikatą. Kaip? O gi planuodami savo maistą, kurį perkate ir kurį suvalgote, nes tai ir yra jūsų sveikata. kai išmoksite planuoti tai, jūs būdamas sveikas, galėsite mėgautis savo finansais, atostogomis, sutuoktiniu vėlyvais vakarais, o ir vasaros rūbai po žiemos jums nekels jokių niūrių minčių.
Geras planas dažnai būna pusė darbo ir tai padeda išvengti blogų pasekmių. Kas jūsų vis dėl to laukia maitinantis padrikai:
⦁ Jūs dovanosite daug pinigų kavinėms už nekokybišką maistą, nes tingėjote ir nieko sau pasiėmėte iš namų.
⦁ Atėjus laikui pietauti ne visada yra galimybė išeiti ir surasti tinkamo maisto.
⦁ Valgome maistą, kuris, dėja, nežinome kaip buvo gamintas (kalbu ir apie ingredientus ir apie gaminimo būdą, ir apie emocijas gaminimo metu).
⦁ Kai nėra maisto planuotės , jūs net neįtariate kiek daug galite suvalgyti papildomai šalia savo pusryčių , pietų ir vakarienės. Kalorijų galite suvalgyti beveik dvigubai.
⦁ Būtent valgio pasiruošimas ir valgymas tinkamu laiku – tarsi savaime vykstantis mitybos subalansavimas, kurio rezultatas: puiki savijauta, gražus kūnas ir nenoras smaližiauti ar miltauti ( t.y. tikrai mažiau norisi kimšti saldumynus ir miltinius maistus)
⦁ Reikia neblogai pasukti galvą, ką pasigaminti kasdien skirtingo, kad nepabostų, o tai lavina ir vaizduotę ir kulinarius sugebėjimus

O iš tikrųjų, kaip reikia planuoti maistą?

12825351_10206294722110080_1231258280_n⦁ Planuokite savo valgymus iš anksto, dieną prieš susigalvokite, ką valgysite ir pasiruoškite iš anksto. Ir sutaupysite, ir valgysite namuose gamintą, sveikesnį maistą.
⦁ Pasirinkite 5 kartų valgymų planuotę kiekvienai dienai. (Pusryčiai, užkandis, pietūs, užkandis, vakarienė)
⦁ Planuokite pagal 4 dienų taisyklę (4 kiekvienas dienas kuo skirtingesni maistai)
⦁ Susirašykite, ko reikia nusipirkti (NEIKITE į parduotuvę alkani ir be pirkinių sąrašo!)
⦁ Jei yra galimybė – valgykite pusryčius namuose (ir apskritai, valgykite juos! Geriausia per valandą nuo pabudimo (pirmiausia šilto vandens stiklinė). Kiti valgymai kas ~ 3 val. (jei sportuojama, gali tarpas būti ilgesnis, pasikoreguoja dienos rėžimas)
⦁ Sakote kodėl turėčiau juos valgyti ir skirti tam brangaus rytinio laiko? Todėl, kad praleisti pusryčius – tai beveik šimtaprocentinė garantija, kad persivalgysi likusią dienos dalį. Taip pat svarbu pavalgyti per valandą nuo pabudimo tam, kad “užsukti” medžiagų apykaitą visai dienai. TAIP PAT, tai puikiausia galimybė pavalgyti naminio, su meile ruošto maisto  nereikės galvoti, ką čia sukrimtus prie kavos nuėjus į darbą…
⦁ Vakarienė valgoma likus bent 2,5-3 val. (ar daugiau) iki miego.
⦁ Norite priaugti – geriate vaisių kokteilį prieš sportą, jei svorį metate, tuomet ar reikia užkąsti ar ne prieš sportą priklauso nuo sporto intensyvumo ir dienos meto.
⦁ Po sporto per 30 min. būtinai turi būti valgomas vaisius tam, kad atsatyti gliukozės kiekį kraujyje. Jei siekiate priaugto svorį arba Jūsų kcal dienos norma itin didelė (2500-3500 kcal) tuomet Jums tiks vaisių kokteilis, kuris turės žymiai daugiau kalorijų nei vienas vaisius.
⦁ Gerkite vandenį. Prieš kiekvieną valgymą (15-30 min) išgerkite stiklinę vandens, pamatysite kaip lengvai „sugersite“ dienos normą

Kas geriausia tinka pusryčiams?  Visi žinome, jog skirtingi mes visi iki vieno ir teorijų tiek pat. Ar ne? Todėl aš visada sakau, kad kiekvienas žmogus turi turėti žinių apie sveikus pasirinkimus, tačiau, ką konkrečiai jam valgyti turėtų pasirinkti pats, jausti savo organizmą.
Pavyzdys, kokie galėtų būti 5 Jūsų valgymai:
1. Pusryčiams rinkitės angliavandenius, tai pvz iš vakaro užsimerkite avižų kruopas, ryte jas užvirkite ir trumpai pabrinkinkite. Gardinkite prieskoniais, pesto, saulėj džiovintais pomidorais, daržovėmis, druska, sviestu. Venkite cukraus.

4 mano patarimai pusryčiams. Žalias kokteilis – puiki dienos pradžia. Kodėl? Todėl, kad gėrimai su žalumynais, vaisiais padeda atsinaujinti ląstelėms, aprūpina organizmą mineralais, vitaminais. Ryte tuščiu skrandžiu puikiausiai tinka vartoti vaisius, kuriuos galite maišyti su “žolėmis” (špinatais, daigais). Aš praturtinu kokteilį ir kanapių baltymais. Virtas ar keptas kiaušinis su daržovėmis – jei valgote kiaušinius, vietoj duonos rinkitės daržoves. Avižinė, grikių, sorų, kynvos ar kitų kruopų košė (užmerkite iš vakaro ir ryte tik šiek tiek pavirkite). Pilno grūdo duonos sumuštinis su pvz.: avokadu ir pomidoru.

2.Užkandžiui rinkitės sezoninį vaisių ar daržoves. Tinka riešutai (išmirkykite prieš valgant), užtepėlės (humusas, avokadinis užtepas ar kt. mėgstamas).

3. Pietums rinkitės gausią šviežių daržovių porciją + pasirinktinai baltymų turintį patiekalą (lęšiai, avinžirniai, kiaušinai, žuvis, tofu…) arba angliavandenių porciją, ypač tie, kurie sportuoja kasdien ir intensyviai.

4. Pavakariams viskas tinka kaip ir pirmajam užkandžiui išskyrus vaisius (jei tai nėra maistas po sporto)

5 Vakarienei vėl gausi daržovių porcija ir baltyminiai produktai, pvz varškė, tofu, kiaušinis, sėklos,..)

Galbūt norisi vizualiai pamatyti kaip turėtų atrodyti maistas prieš ir po treniruotės, kai tikslas  – riebalų mažinimas? Prašau! Apačioje lentelė iš Vaidos Kurpienės knygos „Balansas“

Planuodami savo maistą galite atrasti daug dalykų savo gyvenime. Galite atitolinti ligas , susigrąžinti savo spindinčią odą ir atsikratyti emocinio alkio, kuris dažną tiesiog užgraužia vakarais. Būkite stiprus planuodami tai,kas iš tikrųjų svarbu.

Kad jums sektųsi geriau planuoti, mes sudėliojome savaitės ir dienos planuotes, kuriose tilps ne tik maistas, pirkiniai, bet ir svarbiausi darbai.  Dienos planuotė ir savaitės planuotė .

Galbūt dar it norisi vizualiai pamatyti kaip turėtų atrodyti maistas prieš ir po treniruotės, kai tikslas  – riebalų mažinimas? Prašau! Apačioje lentelė iš Vaidos Kurpienės knygos „Balansas“

 

 

uzkandziai

 

 

Linkiu sėkmės ir tobulėjimo planavime:))

Visada galite man parašyti info@rojausdarzas.lt

1916483_10206350964796112_369574080884688271_n

 

Rojaus Daržo sodininkė Lilė

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar