Mityba keliaujant autobusu

Vidurių užkietėjimą gali sukelti nejudrumas, mažas skysčių vartojimas ir valgomi netinkami produktai. Pvz.: miltiniai produktai, bulvių traškučiai, skrudintos bulvytės, konservuoti produktai, rūkyti, marinuoti, kepti patiekalai. Todėl ruošiantis kelionei autobusu patartina vengti sumuštinių, traškučių, įvairių bandelių, duoniukų, konservų, picų, apskritai greito maisto. Taip pat siūlyčiau vengti pieno produktų, dėl vis dažniau pasitaikančio laktozės netoleravimo atvejo.

Labai svarbu gerti pakankamai skysčių. Idealiu variantu rinktis vandenį su citrina – gali būti šiltas. Jei yra galimybė – įsipilti vandens ir pagardinti jį čija sėklomis ar linų lėmenimis, taip gausite maistinių skaidulų. Patartina gerti arbatą, rinktis pankolių, ramunėlių, kmynų ar valerijonų šaknų arbatas, galima žaliąją, gerinančias virškinimą ir mažinančias pilvo pūtimą.

Reikalingas skaidulų turintis maistas. Kuo daugiau daržovių, vaisių, uogų, gali būti grūdinės kultūros maisto produktų. Šiuos produktus siūlyčiau rinktis pagal sezoną. Galima pasiruošti kelionei morkų, cukinijų, agurkų lazdelių. Kad būtų sočiau galima pasiruošti namuose gamintą užtepėlę su mėgstamais produktais ir mirkyte joje minėtas daržoves. Vaisiai, uogos taip pat labai tinka ir nereikalauja daug pastangų “gamintis”J Pvz.: obuolys patariamas valgyti dėl maistinių skaidulų, kurios naudingos žarnynui, taip pat tinkantis organizmui valyti. Tinka džiovinti vaisiai, riešutai (tačiau svarbu nepadauginti ir jei yra galimybė pamirkyti prieš valgant). Jei vis dėlto renkatės įsidėti sumuštinį – rinkitės bemielę, viso grūdo duoną, pagardinkite avokadu ir pomidorais.

Dažniausiai kiekvienam žmogui įveikti vidurių užkietėjimą padeda skirtingi produktai ar būdai. Pirmiausia reikėtų paminėti, kad svarbus skysčių vartojimas, t.y. vandens. Taip pat svarbu pajudėti, naudotis proga sustojus autobusui – eiti pasivaikščioti, prasijudinti, padaryti pritūpimų, kitų pratimų, taip pat galima pamasažuoti pilvo sritį.

Vitaminas C laisvina vidurius, todėl pirmoji pagalba gali būti vandens gėrimas su citrina. Patartina gerti arbatas: kmynų, anyžių, ramunėlių, pipirmėčių. Rekomenduojama valgyti  slyvų, kriaušių, figų, avižų, riešutų, nes šie produktai turi ląstelienos, žarnyne virstančios į žėlė masę, padedančia suminkštinti išmatas. Nepamirškite gerti vandens! Taip pat vienas iš būdų gali būti rytinis kavos puodelis, kadangi kavoje esantis kofeinas pasižymi vidurius laisvinančiu poveikiu, tačiau nepiktnaudžiaukite – kofeinas šalina skysčius iš organizmo.

 

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar