Baltymų karalienė – kinva

Ką žinote apie bolivinę balandą? Kitaip “kinvą”?

Man – viena nuostabiausių kruopų rūšių. Labiausiai vertinu dėl “konsistencijos” ir turimų amino rūgščių.

Kinvoje yra subalansuotas rinkinys žmogui reikalingų amino rūgščių. Jose taip pat gausu mangano, magnio, fosforo, folio rūgšties, vario, cinko, kalio, vitaminų B1, B2, B6, D ir E. Jos turi didelius kiekius antioksidantų, kurie lėtina senėjimo procesus ir padeda išvengti daugelio ligų. Kynva lengvai virškinama.

Bolivinė balanda neturi glitimo, todėl drąsiai gali valgyti visi.

Dėl šių savybių kynva pastaraisiais metais labai išpopuliarėjo visame pasaulyje.

Šiek tiek apie baltymus…

25 amino rūgštys, sukabintos įvairiomis kombinacijomis, sudaro įvairias baltymų rūšis, kurios užpildo mūsų ląsteles ir organus. Iš 8 bazinių amino rūgščių, likusios 17 gali būti sintetinamos organizmo viduje. Tačiau 8 būtinosios turi būti gaunamos su maistu.

Baltymų augaliniuose produktuose tikrai pakankamai, kitaip nei gyvūliniuose – augaliniuose mažiau riebalų. Vienas geriausių augalinių baltymų (žiūrint į baltymų sudėtį) yra kinva. Taip pat gausi baltymais soja. Daržovėse taip pat yra baltymų, tačiau jos turi per mažai amino r. – metionino ir lizino, kai tuo tarpu pupos, lęšiai, kinva net labai turtingi metioninu ir lizinu.

Pilnas baltymas vadinamas, kai turi visas aštuonias būtinąsias amino r. Tokie baltymai yra mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose, sojoje ir kinvoje.

Šiam patiekaliukui, kurį valgiau pietums, man prireikė:

 

  1. Praskalauti švariu vandeniu kruopas.
  2. Užmerkti vandenyje ir palikti per naktį.
  3. Ryte kruopas pavirti 5 min. (jei neužmerktos, virti apie 20min).
  4. Sudėti supjaustytus saulėje džiovintus ir papastus pomidoriukus.
  5. Viską išmaišyti su mėgstamais prieskoniais.

 

 

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar