Pirmieji patarimai sveikos mitybos link

Maži žingsneliai gali padėti prieiti prie didelio vertingo kelio

Čia kalba eina apie mitybą. Apie tai, kad dažnai šventės, režimo nebuvimas, kelionės mus tarsi meta lauk iš normalaus maitinimosi ir griebiamės bet ko, kad po ranka arba ką pasiūlo aplinka. Sakyčiau stop ir pabandom kartu, mažai žingsneliais eiti link tokio kelio, kuris vestų į vertingą mitybą, vadinasi į gerą savijautą. Mano išbandyti patarimai sveikos mitybos link.

Pirmas dalykas, ką turite padaryti: PRISIIMTI atsakomybę už savo sveikatą, mitybą ir nebekaltinti nei kitų, nei parduotuvių, nei aplinkos, nei reklamų.

Būtina dalis: PAMILKITE save. Lengva pasakyti, sunku padaryti. Bet bent pradėkite domėtis, kas yra Jums ta meilė sau. Ką darydami, duodami savo kūnui, organizmui, sielai Jūs rodote, jog mylite save, kaip Jūs identifikuojate tai. Nes pavyzdžiui, gal Jums tereikia kas rytą prieš veidrodį atsistojus nusišypsoti ir pasakyti: MYLIU TAVE, tu pats geriausias ir gražiausias žmogus. O gal Jums reikia išeiti į gamtą, pabūti gryname ore, pasportuoti, o gal pamedituoti? Visi atsakymai ne? Tada galbūt problema įsisenėjusi ir ją reikia rauti iš šaknų. Tuomet tiesiog po truputį pradėkite gilintis, domėtis: straipsniai, paskaitos, praktikos.

Galvokite teigiamai. Kuo daugiau teigiamų žodžių Jūsų kalboje, minčių galvoje ir teigiamų veiklų, tuo bus lengviau gyventi. Kai galvojate, kalbate negatyviai Jūs pirmiausia pakenkiate pats sau. Yra dalis žmonių, kurie negatyvą “valo” maistu. Tai nėra išeitis.

JUDĖKITE – tai ne tik pagerina medžiagų apykaitą, suaktyvina kraujotaką, bet ir pagerina nuotaiką. O man , asmeniškai, padeda rinktis sveikesnį/naudingesnį maistą. Visada po sporto ar buvimo miške man norisi rinktis TIK naudingą maistą.

Nustokite manyti, kad tik DIETOS ir savęs ribojimai Jums gali padėti. Suvokite, kad mityba Jums turi tapti natūralus procesas kiekvieną dieną ir tai neturi būti nuolatinių dietų laikymąsis ar skaičiavimas kiekvieno kąsnio. Galvokite apie tokią mitybą, kurią galėtumėte propoguoti ilgiau nei savaitę ar dvi. Galvokite apie tai, ką tas maistas Jums duoda, kuo jis jums naudingas. Kai valgote, galvokite, ką darote tą akimirką, rinkitės atitinkamas vietas valgymui ir būkite su savo lėkšte šimtu procentu. Daugiau apie valgymo procesą kaip meditaciją rašiau čia: Mitybos joga.

Pagalvokite apie tai, kad mityba turi Jums pakelti sparnus, o ne nuleisti juos žemyn. T.y. Jūsų savijauta turėtų pagerėti, o ne atvirkščiai. Neturėtumėte norėti prigulti, atsigerti gazuotų gėrimų ar kavos, kai pavalgote.

Nesiimkite drąstiškų priemonių, o eikite link savo svajonių mitybos po truputį. Neeliminuokite visko iškart, o galbūt pradžioje raskite kuo pakeisti?

Stenkitės valgyti reguliariai, tai Jus gali apsaugoti nuo persivalgymo ir valgymo bet ko, kas papuola.

Gerkite pakankamai vandens. Rytą pradėkite šilto vandens stikline.

Ribokite kofeino suvartojimą, 1-2 kavos puodeliai per dieną. O gal Jums kava tik ritualas, kurį galite leisti su arbatos puodeliu arba kava be kofeino?

Nepraleiskite pusryčių – tai viena maisto dalis, kurią tikrai galite valgyti savo aplinkoje, namuose, su mylimais žmonėmis ir sąmoningai pasirinkę, kas geriausia ir naudingiausia Jums būtent ryte. Rodysite ir pavyzdį vaikams, jei tokių turite.

Jei renkatės mitybą su užkandžiais – visada turėkite SAVO užkandžių... Daržovių, vaisių, riešutų, sėklų, batonėlių, užtepėlių ar kt.

Kai sakote norėčiau jau valgyti… Paklauskite dar bent kartelį savęs: ar aš iš tikrųjų noriu valgyti? O gal tai troškulys ir pakaks atsigerti stiklinę vandens? Jei tikrai tai alkis ir kolkas neturite suplanavę, ką valgysite ir nesate pasiruošę dėžutės, klauskite dar kartą savęs: kas šią akimirką man būtų naudingiausia ir skaniausia? Ko aš labiausai norėčiau? Išjauskite.

Labai patiko Salomitos knygoje parašyti žodžiai:

Jei mums svarbu, kaip atrodome, kokius drabužius dėvime, tai mums turėtų būti lygiai taip pat svarbu, ką dedame į savo kūną.

 

Linkiu sėkmės ir linkiu pasigilinti į tai, kas NAUDINGA JUMS. 

Įsigyk

Įsigyk "Emocijos tavo lėkštėje" knygą jau dabar!

Įsigyti dabar